Alla inlägg under juni 2014

Av Suzana - 4 juni 2014 20:09

Då det inte finns så mycket odlat ätbart i trädgården just nu så tar jag hand om lite annat smått och gott istället..bara älskar att testa nya saker så i år har jag bla som jag redan berättat plockat späda björklöv och kokat björksaft..


 

Smakade inte alls tokigt och är suvurän som måltidsdryck!


Sålde även ett gäng flaskor saft på marknad och dom blev mycket uppskattade.. =)


 


En klok människa sa en gång "Kan man inte besegra dom så ät upp dom.." så sagt och gjort..



 


..plockade en bunt maskrosblommor och kokade sirap..


   


Även en bunt granskott..


 


..fick gå samma öde till mötes och bli smarrig sirap..


Mums som topping på glass bla.. <3


 


Har i vanlig ordningen huvudet fullt av många ideer jag vill testa och bara det blir torrare väder ute så skall här bla samlas div blad till te, mm.. =)

Presentation

Hej! Tanken med denna blogg som också är mitt projektarbete för min kurs "småskalig ekologisk odling" är att ni skall få följa mig i mitt försök att bli så självförsörjande det bara går i en vanlig villaträdgård på 1000m2.
Välkomna att kika in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards