Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Lite smått och gott..

Av Suzana - 14 augusti 2014 10:00

Finns fortfarande mycket smått och gott att ta hand om i trädgården och då frysen börjar bli full så har jag även kommit igång med att safta och sylta en del..


Tur man har ett extra kylskåp för förvaring utav allt då "matkällaren" inte är att lita på i det här huset (ett litet isolerat rum i källaren som blir allt för varmt sommartid, vintertid nästan för kallt..)..drömmen vore ju att kunna gräva ur en riktig matkällare i anslutning till husets källarplan..men det får komma i framtiden..


 


 


Mmm finns det något godare än hemmagjord hallonsylt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 18 september 2014 11:30


Årets odlingssäsong börjar lida mot sitt slut och lika så är min ett åriga kurs i småskalig ekologisk odling.. Detta år har gått grymt fort och jag har lärt mig så mycket och dessutom lärt känna en hel bunt trevliga människor..kommer verkligen sak...

Av Suzana - 28 augusti 2014 17:36

Idag har jag skördat all lök här hemma (kommer bli myyycket mer när jag får hem min del ifrån tillsammansodlingen också..) och jag tror att vi har så det räcker ett bra tag nu..   Knippat dom lökar som blasten var hel på resten fick bosätta sig i...

Av Suzana - 21 augusti 2014 10:20

Det är ju en himla tur att vi i dagsläget inte är beroende av att vara helt självförsörjande utav vad vi kan odla i vår lilla trädgård..den här sommaren har verkligen inte gynnat mina odlingar som inte alls kommer ge så mycket som jag räknat i med i ...

Av Suzana - 29 juli 2014 16:12


Just nu svämmar trädgården över utav skördeklara bär och annat..årets första gurka smakade mums på mackan..solvarma tomater smakar underbart plockad direkt från busken.. och jag håller som bäst på att fylla frysen med div bär..       ..före...

Av Suzana - 19 juli 2014 19:15

Känns lite hopplöst när man tittar omkring i odlingarna..pg av det "konstiga" vädret vi haft i sommar så har inget velat växa på friland..visseligen fick jag en del frön sent i jorden men det brukar ju fungera ändå, men men..det är väl sånt man får r...

Presentation

Hej! Tanken med denna blogg som också är mitt projektarbete för min kurs "småskalig ekologisk odling" är att ni skall få följa mig i mitt försök att bli så självförsörjande det bara går i en vanlig villaträdgård på 1000m2.
Välkomna att kika in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards